​​PD U2 - EØS

Med virkning fra 1. januar 2014 skal a-kasserne indberette PD U2 (EØS-dagpenge) digitalt. I den forbindelse er der udviklet en løsning på SharePoint-platformen til brug for a-kassernes digitale indberetning af udstedelse af PD U2’er og udbetaling af EØS-dagpenge. Den digitale løsning har til formål at lette a-kassernes indberetning og gøre det nemmere at overvåge området løbende. Løsningen er udviklet med hjælp fra EØS-kontaktpersoner i a-kasserne.
 
Løsningen giver a-kassemedarbejderen mulighed for løbende at indtaste oplysninger både under og efter behandlingen af medlemmets PD U2. Løsningen kan derfor bruges som et støtteredskab i behandlingen af PD U2.
 
Der er inddateret oplysninger fra og med 2. kvartal 2013, og den enkelte a-kasse vil - med adgang til løsningen - kunne tilgå oplysninger om egne medlemmer.
 
I nedenstående vejledning beskrives hvordan a-kasser indberetter oplysninger om udstedelsen af PD U2-dokumenter og udbetaling af EØS-dagpenge i ”PD-U2”-løsningen.
 
 
Til brugeransvarlige: modulet hedder 'PDU'
 
Spørgsmål til løsningen
Er der spørgsmål til indtastningen af oplysninger kan følgende kontaktes:
 
Fuldmægtig Louise Lindegaard Hansen llha@star.dk / 7221 7904.
 
Er der spørgsmål til løsningens indhold kan fuldmægtig Ingeline Schaarup-Jensen kontaktes på e-mail isj@star.dk.