​​​​​​FTP – FØRTIDSPENSIONSSAGER

FTP er et indberetningssystem, som kommunerne, fra 1. juli 2017, skal indberette afgørelser i sager om hhv. førtidspension og ændring af førtidspension.
 
Løsningen erstatter den tidligere indberetning til Ankestyrelsen, idet STAR har overtaget opgaven fra Ankestyrelsen fra 1. juli 2017. Alle indberetninger skal derfor indtastes i SharePoint fra denne dato, også selvom afgørelsen skulle være fra før 1. juli.
 
Hver kommune har ligeledes adgang til egne data fra denne side, hvorfra indtastningerne kan gemmes i eksempelvis Excel.
 
Vejledningen til modulet findes her

Spørgsmål til løsningen
Spørgsmål til løsningens anvendelse kan rettes til STAR:
Mette Gregersen Jensen, mgj@star.dk / 7221 7765​
 
Spørgsmål om funktionaliteten og autorisation (herunder oprettelse af brugere), kan rettes til STAR Landssupport på e-mail sharepoint@star.dk eller telefon 7025 8925 mellem kl. 8:00 og kl. 12:00.